Exhaust System
ada suggestion x muffler mana yg bagus. x nak yg terlalu bising, x nak yg terlalu senyap. yang sedang2 ajaaaaa.... :whistle:
PE0007 ~ Shah Alam ~ Bangi ~ Putrajaya ~ Serdang ~ Dengkil
facebook.com/fakri
Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Eichi Katsu
- Offline
- Moderator
fakri wrote: Extractor, Bullet, Piping, Muffler.. apa lagi ha under exhaust system? nak tuka exhaust system tp byk duit nak kene guna tu. so, apa kata bedal muffler dulu kasi garang sket bunyik. bole la main bakar2 lagi2 pada pengguna kete manual cam aku ni.
ada suggestion x muffler mana yg bagus. x nak yg terlalu bising, x nak yg terlalu senyap. yang sedang2 ajaaaaa.... :whistle:
Tuh kene mintak tunjuk aja Syad & Syaiful...hehehe
Please Log in or Create an account to join the conversation.
Buy life insurance when u don't need it, coz when you need it, u can't buy
Please Log in or Create an account to join the conversation.
forum.lowyat.net/index.php?act=ST&f=20&t=517946
apart from that kalo nak ori dicadangkan pergi ke powerzone
Whiskey Tango Whiskey Eight Zero Four Seven
Please Log in or Create an account to join the conversation.
- niccinixcol
- Offline
- Premium Member
- Follow Me Or You Wanna Die ? ?
- Posts: 133
- Thank you received: 5
fakri wrote: Extractor, Bullet, Piping, Muffler.. apa lagi ha under exhaust system? nak tuka exhaust system tp byk duit nak kene guna tu. so, apa kata bedal muffler dulu kasi garang sket bunyik. bole la main bakar2 lagi2 pada pengguna kete manual cam aku ni.
ada suggestion x muffler mana yg bagus. x nak yg terlalu bising, x nak yg terlalu senyap. yang sedang2 ajaaaaa.... :whistle:
muffler ade 2 jenis S flow ngn straight flow...
s-flow
s flow nie snyap berbanding stret flow,pada pendapat aq lah,s flow nie agak sesuai dgn kete auto,sbbnya mmg kita taw kete auto nie pikap mmg power cuma top agak kurang sket,so bila s-flow exzos nie menghalang pergerakan angin yang lancar sbb pergerakan angin yang berpusing dalam muffler..so secara automatik power akan berada di hujung2 rpm...so top speed akan terhasil lah kan....nie bermakna point kuasa kereta berada di rpm rendah dan tengah oleh itu sesuai untuk daily user lah kan...kebaikan die Low fuel consumption lah...pergi mmg pergi...tarak tipu..ibarat silent killer punyeh. . .
straight flow
stret flow,aliran angin mmg cun sgt2..sebab die piping stret tak mcm S-flow tu,bunyi jgn cite la..nala punye,ngeh3x...point kuase amat lah tinggi...kerete bersedia mcm nk g perang dahh...tekan pedal kempem berdesup...kerete agak ringan berbanding pengunaan s-flow..thats why minyak kuat sikit kerana enjin akan lebih responsif dan pikap...manual mmg cun pkai sbb manual nie pikap tak power mcm auto lah kann....
so,aq ada experience sketlah bab2 ejos nie,kerane aq dah pernah pakai pun 2-2 jenis mufler nie dan 2 kali tukar bullet,manifold aq pkai custom punye,cuma satu tips je leh pesan utk N/A jgn lah pakai pipe inch lebih dari 2.0,kalau lebih buat FC aje,laju pon same jeh,melainkan korang dah upgrade supercas ke,turbo ke,leh lah pkai over 2.0 inch...
dolu pkai rsr concept s-flow dan kini pakai Hks Super Dragger straight flow sume nie beli kat halfcut.
Respect Racing Rules
Please Log in or Create an account to join the conversation.
niccinixcol wrote:
fakri wrote: Extractor, Bullet, Piping, Muffler.. apa lagi ha under exhaust system? nak tuka exhaust system tp byk duit nak kene guna tu. so, apa kata bedal muffler dulu kasi garang sket bunyik. bole la main bakar2 lagi2 pada pengguna kete manual cam aku ni.
ada suggestion x muffler mana yg bagus. x nak yg terlalu bising, x nak yg terlalu senyap. yang sedang2 ajaaaaa.... :whistle:
muffler ade 2 jenis S flow ngn straight flow...
s-flow
s flow nie snyap berbanding stret flow,pada pendapat aq lah,s flow nie agak sesuai dgn kete auto,sbbnya mmg kita taw kete auto nie pikap mmg power cuma top agak kurang sket,so bila s-flow exzos nie menghalang pergerakan angin yang lancar sbb pergerakan angin yang berpusing dalam muffler..so secara automatik power akan berada di hujung2 rpm...so top speed akan terhasil lah kan....nie bermakna point kuasa kereta berada di rpm rendah dan tengah oleh itu sesuai untuk daily user lah kan...kebaikan die Low fuel consumption lah...pergi mmg pergi...tarak tipu..ibarat silent killer punyeh. . .
straight flow
stret flow,aliran angin mmg cun sgt2..sebab die piping stret tak mcm S-flow tu,bunyi jgn cite la..nala punye,ngeh3x...point kuase amat lah tinggi...kerete bersedia mcm nk g perang dahh...tekan pedal kempem berdesup...kerete agak ringan berbanding pengunaan s-flow..thats why minyak kuat sikit kerana enjin akan lebih responsif dan pikap...manual mmg cun pkai sbb manual nie pikap tak power mcm auto lah kann....
so,aq ada experience sketlah bab2 ejos nie,kerane aq dah pernah pakai pun 2-2 jenis mufler nie dan 2 kali tukar bullet,manifold aq pkai custom punye,cuma satu tips je leh pesan utk N/A jgn lah pakai pipe inch lebih dari 2.0,kalau lebih buat FC aje,laju pon same jeh,melainkan korang dah upgrade supercas ke,turbo ke,leh lah pkai over 2.0 inch...
dolu pkai rsr concept s-flow dan kini pakai Hks Super Dragger straight flow sume nie beli kat halfcut.
ape pendapat brother dengan extractor superstreet? or powerzone ke?
Whiskey Tango Whiskey Eight Zero Four Seven
Please Log in or Create an account to join the conversation.
sapirol pe0292
Please Log in or Create an account to join the conversation.
- niccinixcol
- Offline
- Premium Member
- Follow Me Or You Wanna Die ? ?
- Posts: 133
- Thank you received: 5
sapirol wrote: tapi bape bajet tuk straight flow punye ekzos ek? tp kl sy nk msk piping dlm 2 inchi setengah ok tk?
bro kalau beli barang2 baru mmg agak mahal boleh mencecah rm700 kebawah termasuk upah2 dan kos2 lain...mcm aq tak beli barang2 baru..sume halfcut condition,sudah tentu ianya made in japan!...hehe (sory le,minat brg japan,nk wat cmne)
pasal brand extractor tu,aq pun taktaw lah quality brand tu tahap mana dari segi performance,sbb belum study lagi bab2 brand2 nie...sbb aq main sarung je,dah tentu ianya akan ade power jgk...yg penting piping2 nie elok dibalut ataw di spray ceramic bertujuan utk mengelakan dari berkarat...mngikut kajian2 juru2tera kereta size yang sesuai untuk N/A dan turbo-rai adalah. . .
2.0 below untuk N/a
2.0 above untuk turborai car. . .
Respect Racing Rules
Please Log in or Create an account to join the conversation.
- niccinixcol
- Offline
- Premium Member
- Follow Me Or You Wanna Die ? ?
- Posts: 133
- Thank you received: 5
.sapirol wrote: tapi bape bajet tuk straight flow punye ekzos ek? tp kl sy nk msk piping dlm 2 inchi setengah ok tk?
mngikut kajian2 juru2tera kereta size yang sesuai untuk N/A dan turbo-rai adalah. . .
2.0 below untuk N/a
2.0 above untuk turborai car. . .
Respect Racing Rules
Please Log in or Create an account to join the conversation.
PPE0C 0498
Please Log in or Create an account to join the conversation.
A Man only Cries when something happens to his car!..
Please Log in or Create an account to join the conversation.
Please Log in or Create an account to join the conversation.